De Reeds Beweende Liefdes van Daan Doesborgh

Ook hier is de bundel 'De Reeds Beweende Liefdes van Daan Doesborgh' te bestellen. Deze bundel, met een sarcastische cyclus van tien tragische liefdesgedichten plus vier bonus tracks kost € 7,95 ex. verzendkosten à € 2,50. Bestellen kan door eenvoudigweg een mailtje te sturen naar widaan@gmail.com
Vermeld in de onderwerpbalk 'bestelling bundel'. Ook is de bundel te koop bij optredens, zie daarvoor de lijst aan de linkerkant van deze pagina.
Bovendien is er een aantal verkooppunten van de bundel. De lijst wordt uitgebreid, maar de bundel is nu al te koop bij:
- Boekhandel Wilbro, Tegelen en Venlo
- Muziekwinkel Sounds, Venlo
- Museum Van Bommel Van Dam, Venlo
- Kantoorboekhandel van Heel, Tegelen
- Galerie New Untitled, Venlo
- Wijncafé Vin l'Eau, Venlo
- Boekhandel Koops, Venlo

donderdag 24 mei 2007

Mêt-persant

Argh! Examens!

Om mezelf op andere gedachten te brengen ga ik nu even een boekje open doen over een van de mooiste woorden die het Tegels dialect rijk is: Mêt-persant.

Natuurlijk is het snoeihard gejat uit het Frans, maar dan nog. Omdat mijn oma het altijd zo snel uitspreekt heb ik lang verondersteld dat het zoiets als 'mepperstand' was, maar het Tegelsch Woordenboek biedt hier uitkomst (ja, dat heb ik! Nee, het is niet te koop!).

Voor de niet-dialect sprekers: Mêt-persant betekent zoiets als meteen, of gelijkertijd.
Asse toch nao sjtad geis, kense mêt-persant efkes nao d'm bekker (Als je toch naar de stad gaat, kun je meteen even naar de bakker). Spelling onder voorbehoud.

Dan wil ik, nu ik toch aan het schrijven ben, mêt-persant even mijn nieuwste gedicht publiceren.

Trein

Alle meisjes in de trein
Zijn helaas net niet zo mooi
als ze hadden kunnen zijn
Maar misschien is dat alleen vandaag

Want dan vanuit de bus
Lijken alle meisjes
Van de trein nu op de fiets
Welhaast te smeken om een kus
Onuitsprekelijk verdiend



Daarnaast wil ik graag opmerken dat een ander nieuw gedicht, Methaan, te bewonderen is bij de kantine aan de Maaskade. dagelijks geopend, alleen meegebrachte etenswaren nuttigen, er is koffie thee en meer en altoos gezelligheid.

Geen opmerkingen: