De Reeds Beweende Liefdes van Daan Doesborgh

Ook hier is de bundel 'De Reeds Beweende Liefdes van Daan Doesborgh' te bestellen. Deze bundel, met een sarcastische cyclus van tien tragische liefdesgedichten plus vier bonus tracks kost € 7,95 ex. verzendkosten à € 2,50. Bestellen kan door eenvoudigweg een mailtje te sturen naar widaan@gmail.com
Vermeld in de onderwerpbalk 'bestelling bundel'. Ook is de bundel te koop bij optredens, zie daarvoor de lijst aan de linkerkant van deze pagina.
Bovendien is er een aantal verkooppunten van de bundel. De lijst wordt uitgebreid, maar de bundel is nu al te koop bij:
- Boekhandel Wilbro, Tegelen en Venlo
- Muziekwinkel Sounds, Venlo
- Museum Van Bommel Van Dam, Venlo
- Kantoorboekhandel van Heel, Tegelen
- Galerie New Untitled, Venlo
- Wijncafé Vin l'Eau, Venlo
- Boekhandel Koops, Venlo

dinsdag 5 juni 2007

Draft

Primeur! Het onderstaande gedicht was bij het starten van dit bericht nog niet af. In deze inleiding kan ik nog niet zeggen of u de volledige versie krijgt, maar ik ga mezelf in ieder geval voor u openen: aanschouw de wording van een gedicht! Onderstaande zijn de aantekening waaruit zal volgen: mijn nieuwste gedicht.


Ze heeft mij verlaten voor iemand

Met een hoog, knorrend, nasaal stemmetje

Hij is een beetje dikkig

En heeft haar als een schoenborstel

Daarnaast is zijn smaak qua kleding hopeloss, wat voor muziek hij luistert interesseert me niet maar het moet wel rotzooi zijn.

Ze heeft mij verlaten voor een schlemiel van de bovenste plank, een dodo, een sufferd, een doetje.
Hij is een watje, een lulletje rozenwater, een lamlendig stuk verdriet.

Over een jaar of vijftien is hij afgestudeerd en nog dikker. Hij zal een nieuwbouwhuisje hebben, twee kinderen, een golden retriever, een Volkswagen Golf en een ontzettend lieve vrouw.

Of zij het is interesseert me niet.

Ze heeft mij verlaten voor een doerak, een schelm, een nietsnut, een deugniet, een nozem.

Hij heeft van die priemende varkensoogjes.

Hij heeft vast niets goeds in de zin,
die jongen groeit op voor galg en rad. Let op mijn woorden.


Ze heeft me verlaten voor een crimineel, een achterbuurtbewoner. Een geitenneuker, een kinderverkrachter, een tasjesdief, een recidivist, een drugsdealer, een schooier, een schoft.

Achterkamertjespolitiek en handjeklap maken zijn carrière. Hij rijdt zijn BMW van het geld van arme Koreaanse frietkraameigenaren.

Ze heeft me verlaten voor mijn nemesis. Hij is een duivel, een demoon, het kind van Satan en de Antichrist. Hij is een tiran, een dictator, een fascist.

Hij kan mijn bloed wel drinken! Hij zal me najagen tot in het graf, hij zal niet rusten voor mijn hoofd prijkt op een staak in zijn voortuin.

Ze heeft me verlaten voor een monster!


Zijn naam is Hennie.




Oké, en nu is het tijd om te schrappen. De happy few die zich hebben ingeschreven voor de Sushi-avond bij de Q4-kantine (morgen vanaf 18:00, reserveren kan misschien nog wel via q4soepmetballen@gmail.com) zullen aldaar de gepolijste versie horen van deze ruwe diamant.

2 opmerkingen:

Bart Kockelmans zei

Nou? Wat is de geslepen versie van deze diamant?

Anoniem zei

Haha, great! Jammer dat ik de uiteindelijke versie niet heb mogen vernemen.