De Reeds Beweende Liefdes van Daan Doesborgh

Ook hier is de bundel 'De Reeds Beweende Liefdes van Daan Doesborgh' te bestellen. Deze bundel, met een sarcastische cyclus van tien tragische liefdesgedichten plus vier bonus tracks kost € 7,95 ex. verzendkosten à € 2,50. Bestellen kan door eenvoudigweg een mailtje te sturen naar widaan@gmail.com
Vermeld in de onderwerpbalk 'bestelling bundel'. Ook is de bundel te koop bij optredens, zie daarvoor de lijst aan de linkerkant van deze pagina.
Bovendien is er een aantal verkooppunten van de bundel. De lijst wordt uitgebreid, maar de bundel is nu al te koop bij:
- Boekhandel Wilbro, Tegelen en Venlo
- Muziekwinkel Sounds, Venlo
- Museum Van Bommel Van Dam, Venlo
- Kantoorboekhandel van Heel, Tegelen
- Galerie New Untitled, Venlo
- Wijncafé Vin l'Eau, Venlo
- Boekhandel Koops, Venlo

woensdag 27 februari 2008

www.billythekiddocumentary.com

Een dag voor Dylan plat gaat resideert het subject van dit weblog nog allerrustigst in Amsterdam. Het huiswerk is gedaan, het bier is gekocht, de film ligt klaar: niets kan een rustige avond op de Fritz Conijnstraat nog in de weg staan.

Ik had al een halve litanie over mijn stressvolle dag van morgen getypt, maar heb nu toch besloten in de stijl van mijn aanhef verder te gaan en vandaag over rustige dingen te praten.

Enige tijd geleden, ik meen vorige week dinsdag, keek ik naar Canvas. Zoals u wellicht weet is Canvas een subdivisie van een der Belgische TV-zenders. Ik keek dus naar Canvas en wat zag ik daar: een documentaire.

Ik kijk de laatste tijd vaker naar documentaires. Tot voor kort was de mooiste documentaire die ik ooit gezien had er een (die ik overigens ook op Canvas zag) met home-video's die Eva Braun maakte van Hitler en consorten tijdens hun verpozen in de Alpen. Noem mij geen nazi, het perspectief van een menselijke Hitler dat deze documentaire bood (hij doet op een gegeven moment zelfs een dansje) zou eenieder verbazen.

De documentaire die zich vorige week echter voor mij ontvouwde deed Hitler's horlepiep verbleken. Hier werd een portret geschetst van een 15-jarige jongen genaamd Billy, die opgroeit in een klein dorpje in Maine. Billy is, zo zegt hij zelf, anders. Andere hersenen heeft hij. In de woorden van anderen is Billy een hoogbegaafde jongen met ernstige concentratieproblemen en het syndroom van Asperger. Weer anderen zouden volstaan met het woord 'weirdo'.

Zelden zag ik het concept van de grote vis in de kleine vijver zo hartverscheurend uitgebeeld (getuige onderstaand gedicht dd. afgelopen zondag). Kijk eens op de website, kijk eens naar de trailer en houd dit blog in de gaten. Zodra de DVD uit is ga ik daar zeker melding van maken.

Wie de film wil zien zal naar Londen of naar Belfast moeten, verder is de film nergens in Europa te zien. Gelukkig word ik zoetgehouden met de aankomende DVD-release.


Billy

Waar de huizen nog van hout zijn
En de straten nog verlaten
Wandel jij.

Waar de diner nog van formica,
De skelter in een schuur
Waar de mannen in een rijtje
voor de gevel van de kroeg

Waar de jongens fietsen
En de meisjes borden spoelen
Waar de jongens voor de meisjes
jongens breken
En de meisjes als de broers het
toestaan met de jongens hand in hand

Daar jij, Billy karatepak
Billy AC/DC zonder shirt
gitarenman
Billy met het staartje Billy met
de fiets

Daar waar de huizen nog van hout zijn
Heb jij alles
Meer nog niets

Geen opmerkingen: