De Reeds Beweende Liefdes van Daan Doesborgh

Ook hier is de bundel 'De Reeds Beweende Liefdes van Daan Doesborgh' te bestellen. Deze bundel, met een sarcastische cyclus van tien tragische liefdesgedichten plus vier bonus tracks kost € 7,95 ex. verzendkosten à € 2,50. Bestellen kan door eenvoudigweg een mailtje te sturen naar widaan@gmail.com
Vermeld in de onderwerpbalk 'bestelling bundel'. Ook is de bundel te koop bij optredens, zie daarvoor de lijst aan de linkerkant van deze pagina.
Bovendien is er een aantal verkooppunten van de bundel. De lijst wordt uitgebreid, maar de bundel is nu al te koop bij:
- Boekhandel Wilbro, Tegelen en Venlo
- Muziekwinkel Sounds, Venlo
- Museum Van Bommel Van Dam, Venlo
- Kantoorboekhandel van Heel, Tegelen
- Galerie New Untitled, Venlo
- Wijncafé Vin l'Eau, Venlo
- Boekhandel Koops, Venlo

dinsdag 6 januari 2009

Stadsdichtervenlo.nl: De zoveelste website die het niet kon laten over Israël te berichten

Ik blijf consequent die maandag vergeten! Frustrerend van mezelf. Aan de andere kant, gezien het bedroevend lage aantal reacties (namelijk 0) op de afgelopen twee duidelijk tot participatie uitnodigende berichten zijn er denk ik weinig lezers die er last van hebben, of in ieder geval weinig lezers die het een bal kan schelen.

Nu goed, op dinsdag dan. Ik wil graag even mijn gal spuwen over het nieuws. Het hoort natuurlijk dat ik op deze plek ga vertellen hoe erg het is wat Israël de Palestijnen flikt of hoe erg het is dat Hamas bestaat, afhankelijk van welk kamp op mijn support kan rekenen. Liever wil ik eigenlijk even zeuren over het Israël-Palestina conflict in het algemeen. Iedere nieuwssite, ieder journaal en iedere krant heeft het namelijk voortdurend over de aanval van Israël op Gaza.
Nu is dat niet alleen vermoeiend, want in Israël zit een e-trema en dat moet met twee (2!) extra toetsen getypt worden! Daarnaast was de kous eigenlijk al af toen Tom Waits (daar issie weer) in het op zijn uit 2006 afkomstige album Orphans (zie ook dit eerdere stadsdichtervenlo.nl bericht)aanwezige lied 'Road To Peace', natuurlijk een verwijzing naar de routekaart naar de vrede, het oplossingsprogramma voor een conflict dat nog steeds tot vervelens toe doorgaat. Strekking van dit lied is in het kort: dit gaat niet goedkomen.
Natuurlijk vind ik het vreselijk wat er allemaal gebeurt, maar beide partijen hebben zich in dit conflict even schofterig opgesteld en beide partijen hebben evenveel (of evenmin) gelijk. Ik heb mijn buik vol van al het nieuws over weer een beschieting hier, en weer een vieze raket daar, want Israël en Palestina worden toch nooit vrienden, net als Hero Brinkman en Aruba.
Het is zo langzamerhand een goede gewoonte te worden dat ik de achteloze voorbijganger die per ongeluk op deze website belandt een aardigheidje uit de Youtube kast voorschotel. Bij deze, gewoon om de discussie te beëindigen en niet eens zo zeer omdat het Tom Waits is, voorgenoemd lied. Voor iedereen met een mening: doe maar lekker naar de tekst luisteren. Voor de mensen die niet aan politiek doen: lekker gitaartje he?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Daan,

ik ben het he-le-maal met je eens!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Goeie tekst van Waits.
De fotos van de goeie en de slechte zijn goed gevonden. Er is wel weer 1 week voorbij Daan.
Groetjes Mam